Saturday 20 June 2015

Kalam Presiden PMMS (Ramadhan Kareem)

Kalam Presiden PMMS.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. 
Pertama nya marilah kita bersyukur kepada Allah Swt setinggi tinggi kesyukuran kerana menyempatkan lagi kita untuk merasai bulan ramadhan pada tahun ini. 
1ramadhan1436hijr. bersamaan 18jun 2015.

Di kesempatan itu marilah kita sama2 mengambil peluang juga manfaat di madrasah ramadhan ini dengan melakukan segala kerja amal soleh untuk menjadikan ia sebagai bekalan di akhirat kelak selanjutnya memuslehkan diri kita untuk istiqamah dalam beramal. 

Saat lisan tak terjaga, ada yang terluka.. 
saat khilaf nodai jiwa,ada yang tersakiti.. 
saat ramadhan mengunjung tiba..
kumuhon maaf sucikan jiwa. 

juga 

Panas terik lazimnya Sudan, 
Muwasalat reksya tiada berpisahan, 
Ramadhan tiba undangan ar Rahman. 
Istiqamah amalan mendapat ganjaran. 

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " إِذَا كَانَ أَوَّلُ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ صُفِّدَتِ الشَّيَاطِينُ، وَمَرَدَةُ الجِنِّ، وَغُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ، فَلَمْ يُفْتَحْ

مِنْهَا بَابٌ، وَفُتِّحَتْ أَبْوَابُ الجَنَّةِ، فَلَمْ يُغْلَقْ مِنْهَا بَابٌ، وَيُنَادِي مُنَادٍ: يَا بَاغِيَ الخَيْرِ أَقْبِلْ، وَيَا بَاغِيَ الشَّرِّ أَقْصِرْ، وَلِلَّهِ عُتَقَاءُ مِنَ النَّارِ، وَذَلكَ كُلُّ لَيْلَةٍ " وَفِي البَابِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ، وَابْنِ مَسْعُودٍ، وَسَلْمَانَ
Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak kepada semua ahli pmms sudan juga semua muslimin muslimat . semoga amalan soleh kita diterima dan mendapat redhanya Allah azza wajalla. 

Beristiqomah sehingga kemenangan.

No comments:

Post a Comment